Tady je problém v tom, že opakovaný úkon ze strany hráče ztrácí hodně rychle kouzlo. Když se poprvé hráč vztyčí a mocně gestikuluje, pronáší podivná slova a shání po kapsách hřebíky, je to fajn. Podruhé se to dá snést a potřetí už to trochu otravuje.. Takže se to logicky redukuje na hlášku: "no a sešlu na něj
svaž, gesta dělám přehnaná, okázalá, aby se báli. A zaklínadlo na něj křičím, to by bylo, aby to přehodil!"
Proto se obávám, že ač je toto krůček správným směrem, tak vzácnost a výjimečnost magie, pokud má být, je třeba zajistit hlavně jiným způsobem. Když se hráči nebudou dostávat potřebné vzácné materiální složky na silná kouzla, velmi reálně hrozí, že místo aby si toho kouzla družiníci vážili, bude tato nešťastná postava spíše za blbce, neb je pořád něčím omezena a nedá se na ní spolehnout.. :)
Co se snažíme, je evidovat si počty kořenů lékořice, brv obromága a já nevim čeho ještě, když se postavy nachází mimo nějaký snadný zdroj těchto komponent.. nebo když to je něco opravdu vzácného. Ale je to na hráčích, DM se jen občas přeptá, jestli to ještě furt hráč sesilatele sleduje.. :)